Chalmers tekniska högskola
Webbkarta

Användarstöd och support

För anställda och forskare

Kontakta i första hand de lokalt licensansvariga för rådgivning, inköp, installationer, användning av program, m.m. Är du anställd/forskare vid GU kan du även kontakta Servicedesk på telefon 031-786 2020.  Är du anställd/forskare vid Chalmers kan du kontakta Servicedesk på telefon 031-772 6600.

För studenter

GU har i dagsläget inte resurser för att ge support till studenter för installation och användning av dessa programvaror. Vi hänvisar till den information som finns för respektiva programvara i denna webbplats, till informationen som finns i Studentportalens programvarutjänst, samt till den information som kommer med installationerna. För övrig support kan du som är student vid GU använda formuläret för support. Är du student vid Chalmers finner du information om support på denna sida.

För licensansvariga

Generellt ingår ingen användarsupport i de centrala licensavtalen. I några få fall ingår dock olika nivåer av support. Se då sidorna för varje enskilt program via programlistan. I annat fall kan du använda supportsidan för licensansvariga.

 

Sidansvarig: Lennart Jareteg|Sidan uppdaterades: 2010-08-17
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://licenser.adm.gu.se/Anv_ndarst_d_och_support/
Utskriftsdatum: 2017-09-23